Головне управління ДПС у Харківській області інформує

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що фізичні особи мають право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи через Електронний кабінет для отримання податкової знижки.
Податкова декларація про майновий стан і доходи подається в електронній формі через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua.
У режимі «ЕК для громадян» електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи« дозволяє сформувати податкову декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів для використання права на податкову знижку. При складанні декларації в Електронному кабінеті платника здійснюється часткове автоматичне предзаповнення декларації на підставі даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податку та відомостей про об’єкти рухомого та нерухомого майна.
Використання цього електронного сервісу скорочує час і витрати про поданні податкової декларації, мінімізує помилки при заповненні декларації, надає можливість подання копій первинних документів, як додаток до податкової декларації в онлайн режимі.
Також Декларацію на податкову знижку можна подати за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова».
Нагадаємо, що платник податків самостійно обирає спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи:
особисто або уповноваженою особою;
поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи за витратами 2024 року – 31 грудня 2025 року включно.

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що у 2025 році Державна податкова служба України продовжує реалізовувати реформи, передбачені Національною стратегією доходів. Головна ціль – створення податкової системи, яка буде прозорою, зручною та справедливою як для бізнесу, так і для держави.
Е-аудит: старт пілотного проєкту SAF-T UA
У поточному році розпочалося пілотне впровадження електронного аудиту на основі стандартизованого формату SAF-T UA.
Основні переваги:
компанії надають дані у єдиному форматі, що дозволяє здійснювати автоматизований аналіз фінансової інформації;
податкові перевірки стають менш втручальними: перевірка можлива дистанційно, без фізичного контакту з платником;
зменшується вплив людського чинника, що сприяє об'єктивності та відкритості процесу.
SAF-T UA є вагомим кроком до гармонізації українського податкового контролю з європейськими стандартами. Бізнес-спільнота та розробники ПЗ запрошуються до участі у тестуванні цієї системи.
Е-акциз: цифровий облік підакцизної продукції
У 2025 році впроваджується електронна система «е-Акциз», яка дозволяє: прозоро відстежувати виробництво, обіг і зберігання підакцизної продукції (алкоголь, тютюн, пальне); запровадити електронні акцизні марки з QR-кодами; скоротити обсяг нелегального обігу таких товарів; автоматизувати звітність та контроль за товаропотоками.
Очікується, що ця система не лише полегшить ведення бізнесу, але й збільшить бюджетні надходження за рахунок боротьби з «тіньовим» ринком.
З 1 березня по 31 грудня 2025 року триватиме тестування програмного забезпечення Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин для електронних сигарет.
Нові цифрові сервіси для платників:
розширення функціональності Електронного кабінету: доступ до актів перевірок, інтеграція з банківськими сервісами, оперативні сповіщення;
спрощення онлайн-процедур – подання звітів, реєстрація податкових накладних, оформлення заяв та запитів.
Сучасний податковий контроль - акцент на аналітику:
менше перевірок, більше аналітики – впроваджуються ризикоорієнтовані моделі контролю;
оновлення критеріїв ризиків у СМКОР (для блокування та розблокування ПН);
електронна взаємодія під час перевірок: запити та відповіді здійснюються дистанційно.
Підтримка відповідальних платників:
спрощення процедур для сумлінних платників податків;
зменшення обсягів контролю та зростання довіри;
замість санкцій – підтримка: консультації, аналітична допомога, навчання.
Усі ці зміни – частина комплексної податкової трансформації, спрямованої на наближення України до сучасної податкової системи Європейського Союзу: цифрової, прозорої та передбачуваної.
Більше інформації щодо Національної стратегії доходів до 2030 року на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/


Місцеві бюджети отримали понад 403,2 млрд грн за січень – жовтень 2025 року. Ці надходження – фінансова основа громад, яка дозволяє реалізувати важливі для людей соціальні та інфраструктурні проєкти.
Порівняно з минулим роком надходження зросли на 14,5 %, або на 51,2 млрд грн. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в. о. Голови ДПС Леся Карнаух.
«Майже 60 % усіх надходжень до місцевих бюджетів – ПДФО. Загалом платники сплатили 240,8 млрд грн (+16,6 % до показника минулого року)», – зазначила вона.
Також серед лідерів наповнення місцевих бюджетів:
єдиний податок – 65,5 млрд грн (+11,2 % до відповідного періоду минулого року);
податок на майно – 49,2 млрд грн (+16 %);
акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) – 1,6 млрд грн (+23 %);
екологічний податок – 1,2 млрд грн (+13,5 %);
туристичний збiр – майже 0,3 млрд грн (+35,7 %);
збiр за мiсця для паркування транспортних засобiв – майже 0,2 млрд грн (+23,8 %).
«Стабільні надходження – спільний результат бізнесу та ефективного адміністрування податків з боку ДПС. І йдеться не лише про контроль. Ми розвиваємо цифрові сервіси для зручної сплати і звітування, надаємо консультаційну підтримку бізнесу через Офіси податкових консультантів у 20 регіонах, формуємо прозорі умови для всіх платників», – наголосила в. о. Голови ДПС.
Нагадуємо, що для консультативної підтримки бізнесу у 20 регіонах працюють Офіси податкових консультантів. Фахівці допоможуть розібратися у податкових питаннях, отримати фахову пораду та уникнути порушень податкового законодавства.
Адреси Офісів:
https://tax.gov.ua/others/kontakti/ofis-podatkovih-konsultantiv.

