Головне управління ДПС у Харківській області інформує

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що основними заходами впливу у системі управління комплаєнс-ризиками є:
- профілактичні: включають в себе навчання щодо дотримання законодавства та нагадування про майбутні терміни подачі документів;
- допоміжні: включають надання платникам податків у певній галузі інформації про типові помилки у звітності;
- реактивні: включають проведення контрольно-перевірочних заходів, заходів з погашення податкового боргу.
Запровадження системи управління ризиком дотримання податкового законодавства дасть змогу:
- допомогти платникам податків уникнути найбільш поширених помилок під час заповнення податкової звітності, сплати податків у майбутньому тощо;
- максимально спростити подання податкової звітності й сплату податків;
- мінімізувати ризики недотримання платниками вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;
- запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника податків до системи відслідковування ризиків у ДПС і кінцевого результату – сплати податків і зборів до бюджетів усіх рівнів;
- забезпечити належне надходження доходів і зборів, контроль за справлянням яких закріплено за ДПС, мінімізувати недонадходження доходів і зборів відповідно до ідентифікованих податкових ризиків.

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що статтею 166 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначено право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування.
Відповідно до п.п. 166.3.9 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи, має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично сплачені ним протягом звітного податкового року суми коштів, у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку.
Платник податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи, має право скористатися податковою знижкою за оренду житла виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого ступеня споріднення:
⁕ не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;
⁕ не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.
Розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.
Податкова декларація про майновий стан і доходи на податкову знижку, за наслідками 2024 року, подається до контролюючих органів до 31 грудня 2025 року (включно).
Звертаємо увагу на перевагах подання податкової декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді, зокрема, через Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова».

Офіс податкових консультантів – новий ресурс для дієвої допомоги платникам.
На Харківщині з початку вересня поточного року запрацював Офіс податкових консультантів.
Новий сервіс запроваджено з метою надання максимальної підтримки платникам.
Підвищення податкової грамотності, зменшення порушень законодавства і зростання рівня добровільної сплати податків – на такий результат спрямована співпраця податкової служби з бізнесом.
Фахівці, задіяні у роботі Офісу, надають усні консультаційні послуги при особистому зверненні платника.
Офіс працює за адресою:
м. Харків, проспект Науки, 9 (перший поверх).
Нагадуємо, що платники можуть здійснити попередній запис на бажану дату прийому, зателефонувавши за номером (057) 702 87 10.
Режим роботи Офісу:
понеділок – четвер: 08:00-12:00; 12:45-17:00
п’ятниця: 08:00-12:00; 12:45-15:45
субота та неділя – вихідні дні.
Важливо! Під час повітряної тривоги надання консультацій припиняється.
Відеоматеріал за посиланням: https://kh.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/12081.html.

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що з метою реформування податкової та митної політики і перегляду процесів їх адміністрування Уряд затвердив Національну стратегію доходів до 2030 року (далі - НСД).
НСД – це дорожня карта реформування податкової служби, яка буде реалізовуватись поетапно. Вона розрахована на 6 років, тобто, реформи будуть впроваджуватися поступово до 2030 року.
Впровадження НСД відбуватиметься у три основні етапи:
зміна філософії податкових та митних органів шляхом обмеження втручання у діяльність бізнесу через консолідацію даних і перехід на роботу з знеособленою інформацією;
відновлення рівня довіри громадян, що є критичними для успішності нових податкових ініціатив;
впровадження заходів податкової та митної політики.
Основні положення Національної стратегії узгоджені з МВФ, враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.
З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України в рубриці «Національна стратегія доходів» за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/

