Златопільська міська рада
Харківська область, Лозівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Сплачуйте податки правильно: детальний розбір на прикладі майнових податків

Дата: 17.10.2025 09:54
Кількість переглядів: 35

Для спрощення процесу сплати податків Державна податкова служба України підготувала для громадян пам’ятку з детальними інструкціями щодо сплати податкових зобов’язань з майнових податків, зокрема земельного податку, як через мобільні застосунки банків, так і у касі банківських установ.

Приклад 1. Сплата через мобільний застосунок банку

Щоб сплатити податкове зобов’язання через мобільний додаток банку:

1. Відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;

2. Заповніть платіжну інструкцію, вказавши:

- власний податковий номер та ПІБ (автоматично заповнюється банком);

- найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- суму земельного податку (використовується інформація з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- призначення платежу:

· код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

· додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2024 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

3. Наступний крок:

- перевірте, що всі дані, заповнені у платіжній інструкції є вірними (у т. ч. власний податковий номер громадянина);

- підтвердіть платіж.

ВАЖЛИВО: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює податковий номер та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.

Приклад 2. Сплата через касу банку

Для сплати у касі банку надайте касиру таку інформацію:

1. Власний податковий номер та ПІБ;

2. Найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

3. Сума земельного податку (з податкового повідомлення – рішення на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

4. Призначення платежу:

- код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

- додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2024 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

5. Наступний крок:

- перевірте правильність даних, заповнених касиром банку у платіжній інструкції (у т. ч. власний податковий номер громадянина);

- власноруч підпишить правильність реквізитів платіжної інструкції для подальшого виконання її банком.

ВАЖЛИВО: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник надає касиру банку інформацію щодо податкового номеру та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються.

Якщо реквізити платіжної інструкції заповнено без помилок, то сплачені кошти будуть зараховані до бюджету як надходження земельного податку від платника, який має податкові зобов’язання з цього податку, та зараховані в його інтегровану картку.

РЕЗУЛЬТАТ: на наступний день після здійснення платежу платник зможе перевірити таке зарахування у приватній частині Електронного кабінету.


Фото без опису

Переваги «Електронного кабінету» - сервісу від ДПС

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що платники податків при взаємовідносинах з податковою мають можливість користуватись засобами електронного зв’язку, зокрема, Електронним кабінетом.

 

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної податкової служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Він складається із загальнодоступної відкритої частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, та приватної частини (особистого кабінету).

 

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/ та надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

 

Окремо для громадян працює сервіс «ЕК для громадян» в режимі приватної частини. Даний сервіс дозволяє громадянам перевірити загальну інформацію про себе як платника податків та про об’єкти оподаткування, переглянути повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання, подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, подати запит про суми виплачених доходів, подати облікову картку фізичної особи – платника податків тощо.

 

«Електронний кабінет» має ряд певних переваг, а саме:

 

сервісом можна скористатись цілодобово у зручний час як з персональних комп’ютерів, так і з смартпристроїв;

 

дозволяє вирішувати чимало питань в органах ДПС дистанційно, не відвідуючи Центри обслуговування платників, що значно економить час та надає можливість уникнути черги;

 

можна здійснювати листування з органами ДПС в режимі on-line, формувати та надсилати електронні документи, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків та інше, перевіряти стан поданої звітності, вести документообіг тощо;

 

для фізичних осіб створено можливість за допомогою різних платіжних систем сплатити податки, збори, платежі.

 

Для ознайомлення користувачів з роботою Електронного кабінету функціонує розділ «Допомога» (https://cabinet.tax.gov.ua/help/), який є доступним як у відкритій так і у приватній частині кабінету.

 

Тож долучайтесь до використання Електронного кабінету – це зручно, швидко, надійно!


Фото без опису

Національна стратегія доходів: основні аспекти

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що Національна стратегія доходів (далі – НСД) – це дорожня карта реформування податкової системи, а також удосконалення процедур податкового адміністрування, яка необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі.

 

Метою запровадження регулярного вивчення оцінки якості надання послуг та виявлення проблемних питань, що виникають у діяльності ДПС, шляхом опитування платників податків, оприлюднення його результатів та публічне звітування про вжиті заходи, а також підтримання зворотного зв’язку із зацікавленими сторонами щодо удосконалення процесів адміністрування є:

 

зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості й ефективності процедур управління;

 

вирішення проблемних питань, що впливають на рівень довіри до податкових органів, та побудова партнерських відносин платників податків і держави, що сприятиме:

 

підвищенню рівня доброчесності працівників ДПС та довіри платників податків до діяльності ДПС;

 

підвищенню загального рівня податкової культури платників податків;

 

підвищенню рівня сервісу консультування платників податків податковим органом, у тому числі за категоріями уваги;

 

збільшенню рівня податкових надходжень, у тому числі за рахунок добровільної сплати;

 

удосконаленню та розширенню податкових сервісів і послуг, що надаються податковим органом.


Фото без опису

Податкова декларація про майновий стан і доходи на податкову знижку через Електронний кабінет

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що для зручності платників та спрощення процедури декларування доходів громадянами на вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи».

 

За допомогою цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для використання права на податкову знижку.

 

Для отримання податкової знижки необхідно подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу, в якому громадянин перебуває на обліку.

 

До декларації додаються підтверджувальні документи - копії квитанцій, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення, паспорт тощо.

 

Термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки за витратами 2024 року - до 31 грудня 2025 року включно.


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень