Головне управління ДПС у Харківській області інформує
Куди звертатись для звірки даних з податку на нерухоме майно
Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до підпункту 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Згідно з абзацом другим підпункту 266.7.4 пункту 266.7 статті 266 ПКУ у разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Алгоритм співпраці податківців і бізнесу для подолання податкових ризиків
Платники податків можуть вбрати участь в опрацюванні показників їх звітності та фінансово – господарській діяльності, що визначені як опорні для наступного аналізу податкової історії бізнесу, та допомогти податковій службі.
По результатам первинного опрацювання відібраного переліку платників податковою службою формується та направляються (у порядку, визначеному статтею 73 Податкового кодексу України «Отримання податкової інформації контролюючими органами») комплексні запити платникам податків, визначеним як такі, що мають найвищі ризики. Такі запити містять опис дій звітності показників діяльності платників, щодо яких виникли питання та пропозиції надати пояснення щодо окремих питань податкової політики суб’єкта господарювання.
Після отримання відповідей на зазначені запити територіальний орган податкової служби забезпечує проведення аналізу наданих платниками податків матеріалів та після розгляду формує висновки щодо підтвердження або спростування наявності у зазначеного платника податків найвищого податкового ризику.
У разі не підтвердження у платника найвищого податкового ризику розробляються пропозиції щодо удосконалення алгоритму визначення таких ризиків або виключення питання з переліку ризиків взагалі.
У разі відсутності відповіді платника на запит або надання неповної некоректної відповіді, або підтвердження наявності високої ступеню ризику здійснюється відповідно до Податкового кодексу організація та проведення документальної перевірки зазначеного платника. На сьогоднішній день в Харківській області діє мораторій на проведення перевірок, тому інформація про наявні ризики буде використана для формування плану-графіку на наступні періоди.
Система управління ризиками впроваджується з метою:
- забезпечити державну податкову службу структурованим та надійним процесом управління ризиками для можливості прийняття обґрунтованих рішень;
- мінімізувати ризики недотримання платниками податків вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;
- підвищити довіру суспільства громадськості до національної податкової системи завдяки наданню підтримки платнику податків у виконанні його податкових обов’язків;
- сформувати у платників податків впевненість у тому, що ДПС зосереджує свої фінансові, матеріально – технічні, людські та інші ресурси на тих сферах фінансово – господарської діяльності платників податків, які становлять найбільший ризик для податкової системи та податкових надходжень, не намагаючись проводити перевірки або порушувати фінансово – господарську діяльність підприємців, які виконують всі свої податкові зобов’язання;
- запровадити механізм супроводження та діалогу з платником від державної реєстрації до системи відслідковування податкових ризиків у ДПС та кінцевого результату – сплати податків і зборів до бюджетів усіх рівнів;
- оптимізувати збір доходів за платежами, контроль за якими покладено на ДПС, мінімізуючи фіскальні методи наповнення бюджету.
Шановну платники податків! Якщо ви отримали запит із податкової з пропозицією обґрунтувати ті або інші показники вашої діяльності - допоможіть нам та надайте документа або роз’яснення по окремим ситуаціям. Це сприятиме як спростування певних ризиків, так і діалогу з бізнесом в цілому.